De obicei, dacă paginile web sunt conectate corect, crawlerele motoarelor de căutare pot descoperi majoritatea părților site-ului. Cu toate acestea, dacă aveți un sitemap, acesta face că accesarea cu crawlere mai ușoară și mai eficientă. Să analizăm câteva cazuri în care aveți nevoie de sitemap-uri:
Când ar trebui să utilizați sitemap-uri?
Când site-ul dvs. este destul de mare – există posibilitatea ca spyderii motorului de căutare să treacă cu vederea elementele site-ului dvs., în special paginile actualizate recent sau paginile noi.
Când site-ul dvs. este nou, cu câteva linkuri externe către acesta – roboții motoarelor de căutare accesează cu crawlere web urmând linkuri de la o pagină la alta. Când site-ul dvs. este nou și nu are legături, este posibil ca motoarele de căutare să nu vă acceseze cu crawlere deloc paginile.
Atunci când există o arhivă mare de pagini de conținut izolate sau care nu sunt legate corect – trebuie să enumerați pagini care nu se leagă în mod natural între ele pe un sitemap.
Folosiți adnotări compatibile cu sitemap-uri (conținut media îmbogățit sau conținut afișat în Știri Google) – Google este capabil să ia în considerare informațiile suplimentare din sitemap-uri și să le afișeze în rezultatele căutării.
Este important să rețineți că doar pentru că aveți un sitemap nu înseamnă că toate elementele enumerate vor fi de fapt accesate cu crawlere și indexate. Cu toate acestea, există încă multe avantaje de a avea un sitemap, despre care am discutat deja.
- Testați întotdeauna sitemap-urile înainte de trimitere
Testați întotdeauna harta de site înainte de a o trimite pentru a vă asigura că sunt rezolvate erorile.
Iată cum să vă testați sitemap-ul:
Faceți clic pe „adăugați / testați sitemap” pe pagina de destinație de raportare din Google Search Console.
Introduceți adresa URL a sitemap-ului în caseta de dialog și faceți clic pe Testare.
Faceți clic pe „Deschideți rezultatele” după finalizarea testului pentru a verifica dacă există erori.
Apoi puteți trimite.
- Dați prioritate paginilor de înaltă calitate în sitemapul dvs.
Sitemap-ul dvs. nu ar trebui să direcționeze roboții motoarelor de căutare către pagini de calitate scăzută, deoarece ar putea fi considerat un semn al unui site cu o valoare minimă pentru vizitatori. Dați prioritate paginilor, imaginilor, videoclipurilor, conținutului unic și altor pagini extrem de optimizate care determină implicarea utilizatorilor pe sitemap-ul dvs. - Schimbați orele de modificare numai când ați făcut unele modificări substanțiale
O tehnică SEO cu pălărie neagră constă în modificarea timpilor de modificare pentru a înșela roboții motoarelor de căutare să creadă că v-ați actualizat semnificativ site-ul. Google vă poate elimina ștampilele de dată dacă faceți acest lucru. - Folosiți numai versiuni canonice ale adreselor URL în Sitemap
Dacă ați folosit eticheta rel = canonică pentru a diferenția paginile care sunt foarte asemănătoare, atunci includeți-le doar pe sitemap-ul dvs. Dacă nu ați folosit eticheta, trebuie să o utilizați pentru a distinge paginile similare (de exemplu, paginile produsului) și utilizați versiunea canonică numai în sitemap-ul dvs. înainte. - Păstrați fișierul sitemap mic
Când sitemap-ul dvs. este mic, acesta nu va tensiona serverul. Dimensiunea sitemapurilor a fost mărită la 50 MB de Google și Bing. - Utilizați robots.txt pentru pagini pe care nu doriți să le indexați
Utilizarea unui sitemap nu înseamnă că trebuie să indexați fiecare pagină. Pagini precum paginile de mulțumire nu trebuie indexate chiar dacă sunt listate pe sitemap. Ar trebui să utilizați eticheta meta-roboți „noindex, follow” pentru a vă păstra echitatea link-ului, chiar dacă pagina respectivă nu va fi indexată.
Există momente în care puteți utiliza robots.txt pentru a bloca pagini. Un astfel de caz este atunci când bugetul dvs. de accesare cu crawlere este epuizat rapid. Ce este un buget de accesare cu crawlere? Este de câte ori un robot de căutare accesează cu crawlere site-ul dvs. într-un anumit interval de timp. De exemplu, dacă site-ul dvs. este accesat cu crawlere de 32 de ori pe zi, există posibilitatea să aveți un buget lunar de crawlere de 960 de ori.
Puteți vedea volumul de accesare cu crawlere în „Statistici de accesare cu crawlere” în consola de căutare.
- Dacă aveți mai mult de 50.000 de adrese URL, creați mai multe sitemap-uri
Un sitemap are o limită de 50.000 de adrese URL. Acest lucru este adecvat pentru majoritatea site-urilor. Dacă aveți un site mare, cum ar fi site-uri de comerț electronic, va trebui să creați mai multe sitemap-uri. - Evitați includerea adreselor URL „noindex” în Sitemap-ul dvs.
Dacă nu doriți ca anumite pagini să fie accesate cu crawlere, este mai logic să evitați includerea lor în sitemap decât să adăugați o etichetă „noindex”. Această etichetă trimite informații conflictuale către botul motorului de căutare, sugerând că pagina ar trebui să fie și să nu fie indexată. Această neconcordanță vă irosește bugetul de accesare cu crawlere. - Dacă aveți un site mare, creați sitemap-uri dinamice
Dacă site-ul dvs. este destul de mare, trebuie să configurați câteva reguli care vă vor ajuta să determinați când o pagină poate fi inclusă în sitemap-ul dvs. sau poate fi modificată din „noindex” în „indexfollow”. Vă poate ajuta să utilizați un instrument pentru a genera un sitemap XML dinamic. - Combinați sitemap-uri XML și fluxuri RSS / Atom
Fluxurile RSS / Atom ajută la notificarea motoarelor de căutare atunci când conținutul este actualizat pe site-ul dvs. și facilitează accesul atât al motoarelor de căutare, cât și al utilizatorilor, la conținut nou. - Alte sfaturi
Asigurați-vă că structura site-ului dvs. circulă de la stânga la dreapta, deoarece oamenii fac clic intuitiv de la stânga la dreapta.
Utilizați nume simple pentru paginile dvs., cum ar fi „produse” și „servicii”.
Meniul dvs. trebuie să apară pe fiecare pagină.
Meniul dvs. trebuie să fie în partea de sus a paginii și să enumere pagina principală de navigare.
Utilizați subcategorii, astfel încât meniul dvs. să rămână simplu.
In concluzie
Sitemap-urile facilitează indexarea și accesarea cu crawlere a site-ului de către motoarele de căutare. De asemenea, facilitează navigarea utilizatorilor pe site-ul dvs. În acest fel, atunci când actualizați conținut, atât motoarele de căutare, cât și utilizatorii vor găsi cu ușurință noul material. Ce inseamna asta? Că aveți mai multe șanse să aveți o clasare bună și o reputație ridicată la vedere, rezultând mai mulți vizitatori și noi, precum și conversii.